ההאזנות שהופסקו וה'קונספציה': פרטים חדשים על המחדל

קובי פינקלר No Comments on ההאזנות שהופסקו וה'קונספציה': פרטים חדשים על המחדל

הניו יורק טיימס האמריקני מפרסם פרטים חדשים על המחדל שהובילה לטבח בדרום: בשב"כ עקבו אחר הפעילות החריגה אך הניחו שמדובר בתרגיל • שנה קודם לכן, הפסיקו בשב"כ להאזין למכשירי הקשר קצרי הטווח של חמאס

צילום: Chaim Goldberg/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" מפרסם היום (שני) פרטים חדשים בנוגע למתקפת הטרור של חמאס בשמחת תורה ומתמקד בעיקר במחדלים שהביאו עליה.

על פי הדיווח, בשעה 03:00 לפנות בוקר ביום המתקפה הרצחנית, ראש השב"כ רונן בר עדיין לא הצליח לקבוע אם מה שקורה ברצועת עזה הוא תרגיל צבאי של חמאס או אירוע אמת. עוד נטען כי בשב"כ עקבו אחרי הפעילות החריגה של חמאס והניחו בתחילה שמדובר בתרגיל שכמוהו היו רבים בשנים האחרונות.

לפי העיתון האמריקני, מה שהוביל לערפל שסימא את עיני השב"כ, הוא החלטה שהתקבלה כשנה קודם לכן להפסיק את הציתות למכשירי הקשר הטקטיים של החמאס לטווח קצר, מתוך תפיסה שמדובר בבזבוז זמן, לאחר תקופה ארוכה שהם לא הניבו מידע מודיעיני בעל ערך.

עוד לפי התחקיר, כמעט עד תחילת המתקפה, איש לא האמין שהמצב חמור מספיק כדי להעיר את ראש הממשלה. עוד עולה, כי למחבלים היה מידע מדויק על הבסיסים הצבאיים ויישובי העוטף.

כמו כן, נכתב בעיתון האמריקני את מה שכבר ידוע לאחרונה, כי בישראל לא העריכו נכונה את האיום של חמאס וההערכה הייתה שאין לו אינטרס לפתוח במתקפה. לפי הכתבה, נתניהו ומערכת הביטחון הוא משוכנעים כי איראן וחיזבאללה הם האיום החמור ביותר על ישראל והמשאבים הוסטו לשם בהתאם.



0 תגובות